40 év minőség.

Superbrands 2022 – Interjú Lábady Zsolt ügyvezetőnkkel

Idén tizenötödik alkalommal ült össze a jelenleg 20 tagú, független szakemberekből álló bizottság, amely márkánkat, a Schuller Eh’klar-t érdemesnek találta a Business Superbrands 2022 védjegy viselésére.

Az elismerés átvétele után ügyvezetőnkkel, Lábady Zsolttal ültünk le egy rövid beszélgetésre a cég múltjáról, jelenéről és jövőjéről.

schuller-superbrands-2022
Közel harminc éve építed a Schuller márkát. Mi vezetett ehhez a döntéshez?

Az igazi érdem Petri Péteré, az egykori Peta-Terra tulajdonosáé, aki kiváló szimatával csalhatatlanul választotta ki az arra érdemes külföldi cégeket, mint például a Sadolin-t az Akzo Nobeltől, a Schwöller karnist, a Schuller Eh’klar-t és még sorolhatnám. Az én feladatom az volt, hogy ezeket a márkákat piacra segítsem. Az első gyöngyszem a Schuller volt, amit vegyesvállalati formában alapítottak meg tulajdonosai és a kft vezetését bízták rám. Innen kezdve csak egyetlen cégre szűkült a feladatom és az összes energiámat és kreativitásomat ennek a célnak a szolgálatába állíthattam.

a kérdés nem az, hogy „miért nem mehet?”, hanem inkább az, hogy „hogyan lehetne mégis?”.

Lábady Zsolt
Miben más ma egy cégvezető dolga, a harminc évvel ezelőtti vezetői feladatokhoz képest?

Erre egyszerű a válasz: akkor felépítettük, most finoman és precízen működtetjük. Akkor bármit eladhattunk, a szolgáltatás az volt, hogy van mit eladni, most pedig a megfelelő szolgáltatás nélkül hamar csökken az eladási darabszám. Akkor nem kellett figyelni sem a piacra, sem a dolgozói igényekre, mert szinte magától duplázódott a forgalom, ma a 10-15% körüli fejlődés is óriási dolog, miközben egyaránt fontos mind a kollégák, mind az ügyfelek elégedettsége.  A fókusz tehát áthelyeződött, az ügyfelek és a kollégák megbecsülése, azok elégedettsége, lojalitása és hűsége meghatározó a sikerben.

schuller-superbrands
Mi okoz számodra örömöt az üzleti életben? Mi az, ami még huszonnyolc év után is motivál?

Ez nagyon személyes, de a személyes elégedettség és a sikerélmény egyaránt fontos. A lényegét két mondatban elmondom: nem szeretek dolgozni, ezért a munkámat gyorsan, hatékonyan és lehetőleg azonnal elvégzem, hogy azt mihamarabb letudhassam; ezért a tökéletességre törekszem. A másik pedig: mint mindenki más, én sem szeretek veszíteni, ezért amíg egy szikrányi esélyt is látok a sikerre, addig azt megragadom és a kérdés nem az, hogy „miért nem mehet?”, hanem inkább az, hogy „hogyan lehetne mégis?”.

A Schuller Európa szinten közel egy tucat helyen van jelen. Miben azonos a Schuller Magyarország helyzete a többi lányvállalattal és miben különbözik?

A kínálat ugyanaz, a beszerzési csatornák, az arculat ugyanaz. A lokális piacok, a vásárlói szokások nagymértékben eltérnek. Ezt országonként figyelembe kell venni.  Ebből az következik, hogy bárhonnan át lehet, sőt át is kell venni a használható ötleteket, de azokat megfelelő módon adaptálni szükséges a helyi viszonyoknak megfelelően. Ha ez a kreativitás és a szabadság megvan, akkor sokkal egyszerűbb sikerre vinni a feladatot.

2022-ben a Schuller Business Superbrands díjat kapott. Mit gondolsz erről? Meglepett az elismerés?

Igen, határozottan. Zavarba is jöttem tőle. Nem vagyok hozzászokva, hogy a sikert „kívülről” is elismerhetik. A siker fokmérője eddig belső indíttatású volt, egyrészt a külföldi tulajdonos, másrészt a magam elégedettsége jelentette a sikert. De bizonyos feltételek fennállása is elengedhetetlen: ilyen a hit adta (belső), és a család által biztosított (külső) stabilitás és biztonság. Nincs ebben semmi titok, rém egyszerű és mégis mennyire bonyolult, ugye?

Mik a jövőbeli céljaitok? Hol látod a Schuller Magyarországot pár év múlva?

Hiszem, hogy olyan konzervatív és innovatív cég lesz, ami segíti a mostani piaci helyzete megőrzését.

Konzervatív, mert vallom a régi vágású elveimet, úgymint tisztesség, megbecsülés, őszinteség, jóindulat, segítőkészség, alázat és még sorolhatnám. Valamint innovatív, aki előre gondolkodva, ha úgy tetszik – főleg baj esetén – előre menekülve gondoskodik az élvonalbeli szolgáltatásokról, megbecsüli az ügyfeleit, a dolgozóit és szolgáltatásaival példát mutat az egész piacon. Hiszem, hogy nem a „profit mindenekelőtt elve vezérli a munkánkat, hanem inkább az előbb felsoroltak. Ha pedig ezek rendben vannak akkor a profit is biztosan rendben lesz.

Köszönjük Lábady Zsolt ügyvezetőnknek a válaszokat!

superbrands-oklevel

Megosztás