Az alábbi cikkben olvashatjátok a srácok beszámolóját a jelentős eseményről! Nagyon büszkék vagyunk rájuk és gratulálunk a sikereikhez!
Augusztus 7-11 között rendezték meg immáron ötödik alkalommal a Formula Student East versenyt. Az
eseménynek idén először a Hungaroring adott otthont, így hazai pályán tudtunk rajthoz állni a
nemzetközi mezőnyben. A versenyen több mint 74 csapat vett részt, ebből 27 elektromos versenygép
ellen mérettettük meg magunkat elektromos kategóriában a harmadik helyen végezve.
0. nap
A hazai versenyre is egy nappal hamarabb érkeztünk meg pénteken reggel, ahol az első feladatunk a regisztráció volt. A többi versennyel ellentétben a nulladik nap most nem csak a kipakolásról és a kemping berendezéséről szólt, hanem a gépátvétel is elkezdődött, ahol először az akkumulátort ellenőrizték a verseny bírói. Szerencsére már az első próbát sikeresen vettük.
1. nap
Szombaton kora reggel indultunk a kempingből a Hungaroringre berendezni a boxunkat, ami a
következő napokban műhelyként szolgált számunkra. Miután minden a helyére került folytatódott az előző nap elkezdődött gépátvétel. Szerencsére csapatunk sikeresen helyt állt a Mechanical, EV1 és az EV2 ellenőrzésen is. Kora délután megtartották a business plan előadásokat is, ahol 2 fő 10 percben előadta a fiktív üzleti tervünket. A csapat többi része eddig sem unatkozott, hiszen még a szombati nap folyamán átment Ajna a fékteszten, eső teszten és a tilt teszten is. Így egy igazán hosszú, de sikeres napot tudtunk zárni, hiszen egy nap alatt készen álltunk a dinamikus versenyszámokra.
2. nap
A vasárnapi nap a statikus versenyszámoké volt. Fél 11-től csapatunk egy része a Cost and
Manufacturing eseményen vett részt, kisebb pihenő után negyed 2-kor kezdődött is a Design event.
Mivel szombaton már letudtuk az összes gépátvételt, elindultunk teljesíteni a Skid pad versenyszámot.
Az időmérésben fellépett hiba miatt sajnos minden csapatnak elvették az idejét, így hétfőn újra
teljesítenünk kellett a már megtett köreinket.
3. nap
A hétfő reggelt gyorsulással, majd rögtön az előző napi dinamikus versenyszámmal, a Skid pad-del kezdtük, amit az osztrák versenyhez hasonlóan nagyon szép idővel teljesítettünk, harmadikok lettünk ebben a versenyszámban.
Ezután folytatódtak a további izgalmak az Acceleration és az Autocross versenyszámokkal. A gyorsulást a Hungaroring célegyenesében tartották meg, rendkívül hangulatos volt a főépület tetejéről végigizgulni az eseményt. Szerencsére nem ütköztünk semmilyen nagyobb
problémába, így 3,4 másodperc alatt teljesítettük a 75 méteres távot, amely csapatunk történetében az eddigi legjobb idő. A szemfülesek már élő közvetítésen tudták követni az Autocross versenyszámunkat is, amelyet a 4K Raiders közvetített élőben a facebookon a Hungaroring egyes kanyarjából. Sajnos első körünket műszaki hibával kezdtük, a magasfeszültségű rendszer megállt, így az autónkat letolták a pályáról a versenyszervezők, ám a hazai pálya adta helyismeretnek köszönhetően gyorsan visszavarázsoltuk az autónkat a boxba és gyorsan elhárítottuk a problémát. Így azt hihettük minden a sínen van, ám annak ellenére, hogy teljesítettük a gyorskört, a postscrutineeringen nem ment át az autónk. Újabb gyors szerelés után, harmadjára sikerült értékelt időt menni, ám a verseny végére visszakaptuk a post scrutineeringen elvett második körös időnket, így a kategóriában második helyet szereztük meg az Autocross versenyszámban. Nap végén pedig nagy izgalommal tértünk vissza boxunkba, ugyanis következett a Design event döntője, amelybe nagy
örömünkre bejutottunk.
4. nap
Az Endurance versenyszám indulási sorrendje szerint csapatunk utolsóként indult, így a nap első fele leginkább csak izgulással, főzéssel és a sajtóval való forgatással telt. Az Alapjárat stábja illetve a Hír TV Start Stop magazinja forgatott velünk exkluzív, rólunk szóló anyagokat, amelyek a következő hetekben fognak publikálásra kerülni. Délután 17:00 óra körül álltunk rajthoz az Endurance 22 kilométeres versenytávja elé a Hungaroring egyes kanyarjába. A 22 kilométeres versenytáv alatt szerencsére semmilyen műszaki hibába nem ütköztünk, a pilóta cserénk is hibátlanul ment, így stabil, folyamatosan gyorsuló tempót diktálva a második helyen végeztünk ebben a versenyszámban is. A célba érés után még várt ránk egy post scruti, ahol újra megnézték, hogy biztosan minden szabályos-e az autónkon, de szerencsére semmi kivetnivalót nem találtak, így megkönnyebbülve, örömkönnyekkel a szemünkben toltuk Ajnát pihenni a boxba. Az este további része a díjkiosztó ceremóniáról szólt, ahol nagy örömünkre átvehettük a Hungaroring és a HUMDA különdíját, amely a legjobb magyar csapatnak járt, illetve az elektromos kategória összesített harmadik helyéért járó díjat is.
Hatalmas élmény volt a verseny, köszönjük a Járműmérnökök Egyesületének a szervezést és a
Hungaroring Sport Zrt.-nek a világbajnok helyszínt és azt, hogy otthon érezhettük magunkat.
Nagyszerű, hogy hazai pályán állhattunk újra dobogóra egy ennyire komoly mezőnyben, és
ennyi nyugat európai csapatot tudtunk megelőzni. Reméljük a sikerszéria folytatódik jövőre, de addig is izgulunk a Roziért, az önvezető autónkért, aki hamarosan a Hockenheimringen fog rajthoz állni a Formula Student Germany rendezvényen.
FS East 2021. eredményeink:
Engineering Design Event: 5.
Cost and Manufacturing Event: 12.
Business Plan Event: 10.
Skid Pad: 3.
Acceleration: 6.
Autocross: 2.
Endurance: 2.
Overall: 3.