Következő cikkünkben a BME Formula Racing Team legfrissebb beszámolóját olvashatjátok!
Csapatunk a tavalyi szezonban története egyik legsikeresebb évét zárta. A FS East versenyen
összetettben elért 3., az osztrák versenyen kiérdemelt 4. helyezés, majd a német versenyen
való remek helytállás mind hatalmas motivációval szolgáltak ahhoz, hogy teljes
erőbedobással kezdjünk neki a 2022-es szezonnak új csapatkapitányunk, Madácsi Bendegúz
vezetésével.
Kick-off és tagfelvétel
Csapatunk élén tehát változás történt, az új kihívások elé néző Pápai Nórát Madácsi
Bendegúz váltja a csapatkapitányi szerepkörben.
Ezen felül csapatunk Szeptember elején tagfelvételt hirdetett, melyre többek között a BME
Campusán való megjelenésünknek köszönhetően 105 pályázó közül választhattuk ki új
csapattagjainkat. Minden részlegünk bővült új, lelkes fiatalokkal.
Ezen felül az eddigi szezonoktól eltérően egy új, „Sponsoring” névre hallgató részleget is
létrehoztunk 6 fő részvételével. Az új csoport célja, hogy támogatóink igényeire még több
figyelmet tudjunk fordítani és effektívebb legyen a kapcsolattartás.
Események
Az Autó Motor Tuning Show Magyarország legnagyobb tuning autós kiállítása és találkozója,
mely benzinvérűek ezreit vonzza a Hungexpora. Bár a mi autónk elektromos, így is számos
kisgyerek napját tettük boldoggá autónk bemutatásával, ezzel garantálva a jövő
utánpótlását és a projekt jó hírének továbbvitelét, így sikereinkhez méltó módon zárva előző
szezonunkat.
Azonban a 2022-es szezon sem indult eseménytelenül, ott voltunk ugyanis Kaposváron és a
Westendben a HUMDA Junior Gokart Challange első illetve utolsó állomásán is, ahol
elsőkézből tapasztalhattuk, hogy a magyar motorsport jövője jó kezekben van az ott
versenyző tehetséges fiataloknál, akik nagy lelkesedéssel vették szemügyre a mi
versenyautónkat is. A Westendben tartott eseményen lehetőségünk nyílt interjút adni a Hír
Tv-nek is.
Concept freeze
A szezon első komoly mérföldköve a tervezési időszak első fázisának lezárása, a Concept
Freeze esemény. A mindig ünnepélyes jellegű rendezvényen bejelentettük csapatunk
koncepciós terveit, céljait a 2021/22-es szezonra. Idén az elmúlt néhány évtől eltérően egy
autóval vágunk neki a szezonnak, mely egyaránt képes lesz pilótával és pilóta nélkül is
közlekedni a pályán. A cél az, hogy az autó tökéletesen megfeleljen az új Formula Student
szabályzatnak. A szabályrendszer lényegi változása az, hogy idéntől nem lesz külön önvezető
autóknak szóló verseny, hanem az elektromos kategória kiegészítéseként egy kupa
keretében kerül megrendezésre a DV verseny, amin a résztvevő csapatok 200 pontot
érhetnek el. Az új, módosított szabályzatnak köszönhetően tehát egy csapat csak akkor érhet
el maximális pontszámot EV kategóriában, ha autója alkalmas a pilóta nélküli
versenyszámokban való részvételre is.
Következő hónapok
A Concept Freeze-t követően belevágunk tehát a tervezési időszak második fázisába. Az autó
főbb részegységeinek formálása és méretezése zajlik gőzerővel, egészen a februári Design
Freeze eseményig, ahol egy sajtónyilvános rendezvény keretein belül bemutatjuk majd
autónk terveit, amivel 2022-ben állunk ki a nemzetközi mezőny ellen.
A tavalyi évben elnyert harmadik helyezésünk által motiváltan idén is elindulunk a
Techtogether mérnökhallgató versenyen, mely a Hungexpon az Ipar 4.0 kiállításon kerül
megrendezésre, ahol mi is kiállítjuk versenyautónkat. Természetesen idén sem lehet más a
cél, mint a dobogó!