Interjú egy 30 éve velünk dolgozó kollégával – Ágival

Most kivételes pillanatnak lehetünk részesei. Szirmai Ágota, aki már három évtizede a Schuller család tagja, megosztja velünk a kalandos és inspiráló utazását.

Az interjúnk során feltárjuk, hogyan kezdődött Ági pályafutása nálunk, milyen kihívásokkal szembesült az évek alatt, és miként formálta a cég fejlődését. Az őszinte beszélgetés alatt olyan pillanatokat is megoszt velünk, amelyek meghatározták személyes és szakmai fejlődését.

Bepillantást nyerhetünk a múltba. Kezdjük!

Milyen feladatokat végeztél nap mint nap a cégnél?

Egészen véletlenül kerültem a céghez az ügyvezető, és az 1 fő raktáros mellé indulásnál. 30 évvel ezelőtt nem volt extra elvárás, és nem is lehetett, hiszen az informatika még nem állt ilyen magas szinten, tehát mindenki csak ismerkedett a lehetőségekkel. 

Csak egy apropó ennek kapcsán: amikor reggel bementünk az irodába több 10 méter hosszú faxpapír kunkorodott a földön a képviselők által felvett előző napi megrendelések átküldése kapcsán. Ezeket a rendeléseket kellett feldolgozni az akkori lehetőségek szerint.

A napi feladatok közé tartozott a területi képviselőkkel illetve a vevőkkel való telefonos kapcsolattartás. A beérkező külföldi kamionokhoz akkor még társultak vámügyintézési feladatok is. A speditőr céggel és árufeladásokkal is nekem kellett foglalkoznom, illetve a kiszállítási problémákat is nekem kellett megoldanom.

Melyik pillanat vagy projekt jelent számodra kiemelkedő emléket pályafutásod során, amire szívesen gondolsz vissza?

Van-e olyan pillanat, amire visszatekintve különösen is büszke vagy?

Ez a 30 év oly gyorsan eltelt, hogy szinte észre sem vette az ember! A napi rutin feladatok egymásutánja volt nap, mint nap, de mindemellett azt kell mondjam, hogy az évek során soha nem volt két egyforma nap. 

A vevőszolgálatos munkakör egy állandó pörgős, gyors megoldást igénylő feladatsor. Folyamatosan érkeznek a megoldandó feladatok, és a vevői reklamációk. Mindig nagyon nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy minél gyorsabban és a legpraktikusabban oldjuk meg a felmerülő problémákat.

Mi az a legfontosabb dolog, amit megtanultál a cégnél eltöltött éveid alatt?

Vannak-e olyan szokások, rutinok amelyeket megtartottál, és segítettek téged a mindennapi munkavégzésben?

Biztos már több helyről ismert az ügyvezetőnk mottója: Inkább nézzenek bennünket „hülyének” mint tisztességtelennek! 

Ez a megfogalmazott irányelv mindig a szemünk előtt kellett, hogy lebegjen, mert ez segített bennünket abban, hogy ez a cég oda fejlődött ahol ma tart, és ebben nagyban közrejátszott azoknak a kollégáknak a napi tevékenysége is mint egy raktáros, ill. egy vevőszolgálatos munkatárs.

Olyan vevői, emberi kapcsolatok alakultak ki az évek során csupán telefonon keresztül (akár ismeretlenül), hogy szinte az ember már tudta, hogy mi lesz a vevő reakciója a mondatomra. Néha már be se kellett mutatkozni a vevőnek, már a hangja alapján megismertem. 

Mi az a tanács, amit a fiatalabb önmagadnak adnál, ha most kezdenéd a pályafutásod?

Visszagondolva lehet, hogy ez nagyképűnek hangzik, de nem hiszem, hogy bármit is másképp csináltam volna. Én élveztem minden napot, és örömmel mentem be minden nap dolgozni.

Nem voltam elcsigázott, mert tudtam, hogy nincs két egyforma nap, és a megoldandó feladatok tömkelege pörgőssé és mozgalmassá tette a napokat. Így hamar eltelt a nyolc óra, a 30 év.

Milyen útmutatást adnál a fiatalabb generációnak a cégnél való életükhöz?

(vagy: van-e valami üzenet, tanács, amit a fiatalabb generációnak szeretnél üzenni, vagy átadni?)

Bizonyos szempontból nekik már könnyebb, mert a technikai segítségek adta lehetőségek, és kihasználások a napi rutin feladatokat könnyebbé, és sokkal gyorsabbá teszik. 

Azonban az emberi kapcsolatok, és azok kezelése a mai nap is nagyon fontos!

Egy vevőszolgálatos kollégának alapvető dolga, hogy a hangjából soha ne lehessen következtetni arra, hogy netán rossz napja van, beteg a gyerek, vagy egyéb problémája van. A másik oldalon telefonáló ügyfél mindig maximális embert igényel!! 

Ehhez elengedhetetlen a kereskedelmi rendszer profi ismerete, hogy azonnal értse, hogy mi a problémája a vevőnek, és rögtön tudjon rá reagálni, és megoldást javasolni. És maximálisan érezze a segítőkészséget a hangunkban, tehát:

“Mosolyogjon a hangod, még akkor is ha van egyéb gondod!”

Köszönjük, hogy velünk voltál, Ági! 

Kellemes pihenést és boldog nyugdíjas éveket kívánunk neked ezúton is!

További híreinket itt találhatod.

Megosztás

Legyél az elsők között

akik megkapják a legfrissebb DIY tippeket és tanácsokat! Szakértőnk segít felfedezni a festés művészetének minden rezdülését.